Technologia R.I.P. Edge Hold to niezrównana wszechstronność, precyzja i referencyjna trakcja przy carvingu oraz gładki ślizg podczas jazdy w puchu i pokonywania przeszkód w parku. Przełomowa technologia R.I.P. Edge Hold zwiększa wydajność wykorzystania krawędzi, gwarantuje maksymalną stabilność i kontrolę w każdych warunkach. Dzięki R.I.P. snowboardziści doświadczają bezprecedensowego poziomu pewności i mocy, które wpływają na efektywność i jakość jazdy. R.I.P. to absolutnie innowacyjne rozwiązanie, które wyznacza nowy punkt odniesienia dla zaawansowanych technologicznie desek snowboardowych.
Niektóre firmy stosują projekty krawędzi polegające na ich mocno pofalowanej konstrukcji. Boczna krawędź przypominająca sinusoidę ma swoje zalety kiedy jest wykorzystywana podczas jazdy w trudnym, oblodzonym terenie, ale nie jest pozbawiona wad. Tego typu rozwiązanie nie do końca sprawdza się podczas technicznej jazdy carvingowej. Technologia R.I.P. rozwiązuje problem z trakcją podczas skrętów ciętych, który występuje w przypadku konstrukcji z mocno pofalowaną krawędzią oraz problem niestabilności w trudnym (wylodzonym) terenie, który jest znaną wadą tradycyjnych konstrukcji opartych o dwa punkty kontaktowe. Technologia R.I.P. to krawędź, która cięta jest po kilku gładkich łukach. Łuki krawędzi zintegrowane są z profilem deski w płaszczyźnie podstawy, co daje konstrukcji dodatkowe punkty kontaktowe, tworzące stały nacisk na całej długości krawędzi efektywnej. Krawędź jest równomiernie i mocno dociążona, a jej ślizg jest gładki i efektywny. Wpływa to na kontrolę, stabilność i płynność podczas jazdy carvingowej, w szczególności w trudnym i wylodzonym terenie.
Technologie wykorzystywane w konstrukcjach desek Never Summer.
POWER GRIP SIDECUT
POWER GRIP SIDECUT jest autorskim rozwiązaniem konstrukcyjnym NS. Polega na zastosowaniu wielu promieni (multiple radiuses) przy modelowaniu krawędzi deski, co zwiększa ilość punktów kontaktowych (contact points) odpowiedzialnych za stabilność deski podczas jazdy na krawędzi. W Power Grip możemy wyróżnić następujące sekcje:
a) płaska sekcja w strefie pomiędzy wiązaniami – przy dociążeniu (wygięciu) jest to szeroki punkt kontaktowy odpowiedzialny za stabilność w skręcie, zaś bez dociążenia, na płaskim ślizgu ułatwia płynną jazdę na wprost, bez tzw. „efektu łapania krawędzi”;
b) idąc od środka deski w stronę tip i tail znajdziemy dwie sekcje małych (płytkich) promieni, tworzących drugi i trzeci punkt kontaktowy;
c) wreszcie na końcu, natrafiamy na sekcje z dużymi (głębokimi) promieniami, które tworzą ostatnie dwa punkty kontaktowe, odpowiadające za m.in błyskawiczną inicjację skrętu.
Podsumowując. W Power Grip Sidecut uzbrojone są wszystkie deski Never Summer. W przeciwieństwie do tradycyjnych konstrukcji z dwoma punktami kontaktu, w każdej z desek NS mamy do czynienia z 5 punktami kontaktowymi, które poprawiają stabilność i kontrolę nad deską, niezależnie od warunków panujących na trasie.
NS SUPELIGHT WOOD CORE
Jest najbardziej zaawansowanym technicznie i najlżejszym rdzeniem jakiego użyto przy budowie desek snowboardowych w fabryce NS. NSS został zaprojektowany i wykonany w nowej technologii budowy rdzeni. Projektowanie i produkcja wszystkich rdzeni odbywa się wyłącznie w macierzystej fabryce Never Summer w Denver. To zdecydowanie odróżnia NS od wielu konkurencyjnych firm, które zazwyczaj zamawiają gotowe konstrukcje u podwykonawców. Technologia budowy NSS polega na spajaniu laminatów mocnego, twardego drewna z drewnem miękkim i bardzo lekkim. Proces odbywa się przy użyciu specjalnych elastomerów będących absorberami wibracji. Ultra lekkie dampery wzmacniają absorbcję wibracji rdzenia, niezależnie od zwiększania prędkości jazdy. Jednocześnie deska daje poczucie pełnej kontroli, stabilności, reaktywności i performance, jaki znajdziesz jedynie w sprzęcie Never Summer.
PRESS FLEX CORE
Ten specyficzny rockerowy rdzeń, został stworzony specjalnie dla modeli EVO, Revolver i ONYX. Jego budowa charakteryzuje się zastosowaniem dwóch punktów o zmniejszonym parametrze flexu, które umiejscowione są pomiędzy wiązaniami. Konstrukcja została opracowana z myślą o ułatwieniu wykonywania ewolucji freestyle, w szczególności press’ów oraz ollie/nollie.
RDS1
W systemie RDS1 warstwy wytłumiających elastomerów są szersze na całej długości krawędzi efektywnej i węższe w sekcji tip i tail. Elastomery umieszczono pomiędzy krawędzią, włóknem szklanym, a rdzeniem. Taka konstrukcja zapewnia bardzo wysoką stabilność w jeździe z dużymi prędkościami, przy jednoczesnym obniżeniu wagi tipu i tail’a.
RDS1+
Najwydajniejszy system tłumienia drgań, zaprojektowany specjalnie dla modeli freeride. Dwukrotnie zwiększona w stosunku do RDS1 warstwa elastomerów, rozciąga się na całym obwodzie deski. RDS1+ skutecznie tłumi wibracje przy najwyższych prędkościach. Pochłania drgania powstające w strefie krawędzi efektywnej i skutecznie stabilizuje nose deski, niezależnie od warunków w jakich będziemy używali sprzętu z RDS1+.
RDS2
Ten lekki system tłumienia wykorzystuje trzy węższe warstwy elastomerów tłumiących, które są perfekcyjnym rozwiązaniem dla osiągnięcia skutecznego tłumienia drgań i stabilności lekkich konstrukcji. RDS2, stanowi świetny balans pomiędzy stabilnością charakterystyczną dla desek freeride i wysoką responsywnością, którą wyróżniają się modele freestyle.
FREESTYLE DAMPING SYSTEM
Zaprojektowany specjalnie dla modeli freestyle. W FDS zastosowano dampery, które są wyraźnie cieńsze niż w pozostałych systemach, co daje desce typowo freestyle’owy charakter. Jednocześnie FDS zapewnia poziom stabilności, którego na próżno szukać w konkurencyjnych modelach freestyle.
HARMONIC TIP/TAIL DAMPER (HDT)
Harmoniczne wytłumiacze odpowiedzialne są za absorbcję szczątkowych wibracji, które mogą pojawić się w okolicach tip i tail. Takie rozwiązanie poprawia stabilność przy większych prędkościach, oraz zwiększa stabilność lądowań, nie pozbawiając jednocześnie deski drogocennego popu i freestyle’owego czucia.
TRANSITION AREA
Krótka, płaska sekcja w profilu deski, która spełnia dwie funkcje. Polepsza inicjację skrętu i zwiększa zdolność wynoszenia deski w głębokim puchu.
PERFORATED ROCKER PAD
Perforowane, bardzo cienkie i lekkie pady wytłumiające drgania, zlokalizowane w środkowej sekcji desek. Absorbują wibracje powstające w strefie rockera, czyli tam gdzie deska ma nieprzerwany kontakt ze śniegiem.
P-TEX TIP/TAIL PROTECTION
Tip i tail desek NS zostały dodatkowo zabezpieczone materiałami UHMW Plastic lub P-Tex. Ma to na celu ochronę rdzenia deski, a ponadto absorbuje wibracje oraz uderzenia.
ELASTOMERIC UNDERFOOD STABILIZERS
Jak sama nazwa wskazuje, ten system absorbcji wibracji jest umieszczony bezpośrednio pod stopami Ridera. EUS jest odpowiedzialny za tłumienie drgań, zwiększenie stabilności deski przy większych prędkościach i zdecydowane podwyższenie komfortu dla naszych stóp.
LOW PROFILE TIP/TAIL (LPT)
Obniżony profil tipu i taila deski zwiększa powierzchnię kontaktu deski ze śniegiem, co wzmacnia pop przy wykonywaniu ollie/nollie i dodaje stabilności przy lądowaniach skoków. Profil LPT wpływa także na poprawę wynoszenia deski i zapobiega efektowi nurkowania nose w głębokim puchu.
CARBON VXR LAMINATE TECHNOLOGY
VXR to pionierski system wzmocnień z włókien węglowych, zaprojektowany dla profilu Rocker & Camber. Po kilku sezonach testów, recenzji i opinii, okazało się, że był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę. VXR to dość charakterystycznie ułożone dwie podwójne matryce włókien węglowych. Pierwsza V’ka zwiększa transfer energii z wiązań na krawędź efektywną deski, jednocześnie wzmacniając ją poprzecznie. Druga warstwa rozciąga się do sekcji tipu i tail deski, potęgując impuls wybicia, czyli ogólnie rozumianego popa. VXR to najbardziej uniwersalny system włókien węglowych NS. Ułatwia i wzmacnia transfer energii, a jednocześnie ustawia w desce bardziej miękki, wybaczający błędy flex.
CARBON MAX LAMINATE TECHNOLOGY (CML)
Więcej najlepszej jakości włókna węglowego, to niesamowita wytrzymałość konstrukcji i unikalny performance deski. CML polega na zastosowaniu dwóch matryc włókna węglowego, ułożonych na górze i spodzie rdzenia. Ma to na celu zmaksymalizowanie reaktywności poprzecznej i ogólnej wytrzymałości deski w miejscach narażonych na krytyczne obciążenia. W rezultacie otrzymujemy bardzo lekką i mocną konstrukcję, która sprawia, że deski nie tracą swoich właściwości jezdnych przez wiele lat użytkowania. Uwaga: W przypadku modelu Chairman zastosowano zmodyfikowaną wersję CLT. Długie matryce włókna węglowego w kształcie litery V zostały dodane od spodu rdzenia, aby zwiększyć siłę bezpośredniego nacisku na śnieg. Środkowa sekcja górnej powierzchni rdzenia, została wzmocniona solidną porcją włókna węglowego w kształcie litery X, co zdecydowanie zwiększa sztywność poprzeczną deski w strefie między wiązaniami.
POWER STRIP CARBON
W tym systemie włókna węglowe rozciągnięte są w linii prostej od insertów do obu końców deski. Ma to na celu zwiększenie stabilności lądowań i spotęgowanie popu nosa i taila, bez usztywnienia poprzecznego, które jest w tej typowo fristajlowej konstrukcji niepożądane.
RECLUSE WEB CARBON LAYUP
W tym rozwiązaniu NS zastosował dwie bardzo szerokie, prostokątne matryce karbonu, które rozciągają się do wewnętrznych insertów, aż do końca krawędzi efektywnych. Karbon usztywnia konstrukcje i powoduje, że deska jest bardziej sprężysta i stabilna. Ponadto system RCW przedłuża żywotność fleksu i znacząco zwiększa dynamikę wejść i wyjść ze skrętów ciętych.
PREMIUM TOPSHEETS
Bardzo trwałe, odporne na zarysowania i wyszczerbienia materiały termoplastyczne, pokrywające topy desek Never Summer. Oprócz funkcji zabezpieczającej i wizualnej PT mają jeszcze jedną bardzo ważną zaletę. Powierzchnia Premium Topsheets jest zdecydowanie mniej śliska niż innych materiałów stosowanych w przemyśle snowboardowym. W związku z tym działają one antypoślizgowo, niczym wbudowane pady. Do topów Premium zaliczamy wersje Carbonium, TruGrid oraz Matte.
SINTERED P-TEX SIDEWALLS
NS jest pierwszą firmą snowboardową, która opracowała technologię i użyła do konstrukcji ścianek bocznych desek spiekanego P-TEX. Ta konstrukcja jak dotąd nigdy nie zawiodła. W przeciwieństwie do tradycyjnych ścianek ABS, które mają czasami tendencję do pękania przy niskich temperaturach, spiekane P-TEX zachowują swoją integralność w każdej, nawet bardzo niskiej temperaturze.
STS PRETENSIONED FIBERGLASS
STS jest bez wątpienia najlepszym na świecie i najbardziej zaawansowanym włóknem szklanym, stosowanym do budowy desek snowboardowych.
BI-LITE FIBERGLASS
Jest połączeniem siły i wytrzymałości charakterystyki STS Pretensioned Fiberglass z najlżejszym i najbardziej energetycznym włóknem szklanym dostępnym w technologii snowboardowej. To wyjątkowe połączenie freestyle i freeride performance, bez utraty bardzo ważnej dla Never Summer cechy, jaką jest trwałość konstrukcji.
DURASURF 4501
Firma Crown Plastics od ponad 40 lat jest liderem na rynku technologii spiekania materiałów. DURASURF 4501 to zaawansowany technologiczne SPIEKANY ślizg o dużej gęstości, wytwarzany wyłącznie na potrzeby fabryki Never Summer. 4501 jest bardzo szybki i wyjątkowo trwały, dlatego wykorzystuje się go do budowy zdecydowanej większości modeli desek Never Summer.
DURASURF XT 5501
Crown Plastics wyprodukował specjalnie dla Never Summer ultra szybki i wytrzymały spiekany ślizg DURASURF 5501, który stosowany jest w modelach serii Carbonium. Dodanie do ślizgu grafitu sprawia, że ślizg 5501 XT jest najszybszym, użytym kiedykolwiek do produkcji desek Never Summer.
ISOSPEED NHS 7816 RACING GRADE BASE
NHS 7816 to spiekany ślizg wyczynowy, wyprodukowany ze spiekanego polietylenu o ultrawysokim ciężarze cząsteczkowym, z dodatkiem najwyższej jakości czarnego węgla modyfikowanego specjalnymi dodatkami fluoru i parafiny.
DAMPNESS & FLEX METERS
Skala stopnia tłumienia drgań i flex'u deski.
DAMPNESS
CUSHY - to bardzo mocne tłumienie drgań powstających podczas jazdy (amortyzacja) – wysoka stabilność, płynna i dynamiczna jazda z bardzo wysokimi prędkościami.
SNAPPY - to niskie tłumienie – charakterystyczne dla modeli freestyle, "deska żyje pod nogą", mniejsze tłumienie pozwala na łatwiejsze wykonywanie tricków, łatwiejsze wybicia, lądowania i genialną akcję butteringową.
FLEX
FIRM - jest to wysoka "sztywność" flex'u, dobra dla zaawansowanego freestyle, freeride i agresywnej jazdy z wysokimi prędkościami. Wskazana też dla większych i cięższych Riderów.
SOFT - jest to miękka charakterystyka flex’u – świetna do freestyle, flat tricków, pressów, butterów, wybacza więcej błędów.